Treść główna

Na czarnym tle widać 3 postaci, od lewej: kobieta w niebieskich kolarkach, beżowej koszulce i czerwonym kaszkiecie. Po prawej osoba w ciemnym body i z gołymi nogami trzyma na rękach drugą osobę ułożoną horyzontalnie z wyciągniętymi do tyłu rękami, jest ubrana w zielone dresowe spodnie i białą bluzę.

Teatr Komuna Warszawa – GLORY GAME

21:45
Witkacy Atelier
Kup bilet

choreografia - Dominik Więcek

 

* Uwaga! Spektakl dla widzów powyżej 16 lat. W spektaklu pojawia się nagość.

 

Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie zbiegają się w czasie z wynalezieniem kinematografu, co całkowicie przekształciło sposób uczestnictwa w sporcie i jego odbiór. Porządek mediów zdobywa panowanie nad porządkiem zawodów sportowych. Pod kamerę i teleuczestnictwo widza zmieniane są zasady i reguły dziedzin olimpijskich. Zabiegi związane z prezentacją ruchu: zwolnione i przyspieszone temu, powtórki, zbliżenia, czy gwałtowne zmiany punktów widzenia działają na widza jak wciągający serial i mają elementy melodramatu.
W centrum tego wszystkiego jest ciało, od którego zasady gry nieustannie wymagają coraz więcej. Nowoczesny sport nakłada na zawodników skrajne obciążenia przekraczające biologiczną wydolność organizmu. Citus – altius – fortius (szybciej – wyżej – silniej).

Powiadasz, że chcesz zwyciężyć w Olimpii. Przemyśl jednak, co się z tym wiąże. Musisz być posłuszny, przestrzegać diety, odmawiać sobie ciastek, ćwiczyć w ustalonych porach, czy to skwar, czy ziąb. Nie wolno Ci pić zimnej wody ani wina, kiedy zechcesz. Należy się oddać w ręce trenera tak, jakbyś się powierzał lekarzowi. A później, podczas zawodów, a to przeciwnik będzie próbował Cię oślepić, a to zwichniesz sobie rękę, a to z skręcisz kostkę, nałykasz się piachu i będziesz chłostany. A po tym wszystkim może się zdarzyć, że przegrasz.  (Epiktet. Rozprawy III.15.2-4)

 

Koncept i choreografia – Dominik Więcek
Kreacja i performance – kolektyw STICKY FINGERS CLUB w składzie: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska oraz Natalia Dinges i Piotr Stanek
Opieka dramaturgiczna – Konrad Kurowski
Scenografia – Mateusz Mioduszewski
Kostiumy – Weronika Wood
Muzyka – Przemek Degórski
Reżyseria oświetlenia – Piotr Pieczyński
Produkcja – Teatr Komuna Warszawa

 

 

Narzędzia dodatkowe

Dostępność YouTube Instagram TripAdvisor
Odwróć kolory
Zmień rozmiar czcionki
Powrót na górę strony