Cele edukacyjne
Projekt ma na celu zapoznanie uczestników z technikami ceramicznymi jak i technologią szkliwienia angobami i szkliwami oraz wprowadzenie ich w zagadnienia wyrażania się przez tworzenie rzeźb oraz obrazów w ceramicznej materii. Wspólny temat makro i mikro pozwala spojrzeć na każdy z tych tematów pod innym kątem, z innej perspektywy wykorzystując kreatywność, intelekt, zmysł plastyczny oraz inne czynniki rozwijające (świadomość kompozycji, zestawiania kolorów, manualne zdolności łączące prawą i lewą półkulę oraz rozwój dojrzałej osobowości i emocjonalności razem z szeregiem innych korzyści).
Ilość spotkań oraz gradacja stopnia trudności przeznaczona dla poszczególnej grupy wiekowej uwzględnia jej możliwości skupienia i pełnego wykorzystania potencjału charakterystycznego dla danego wieku, dla dzieci 7-10 lat przewiduje 2 spotkania (90 min każde), dla dzieci 11-14 lat 2 spotkania (90 min każde) i dla licealistów 2 spotkania (90 min każde). Pierwszy tydzień warsztatów przeznaczony jest głównie na lepienie z gliny, a na kolejnych zajęciach uczestnicy będą poznawać tajniki malowania swoich (uprzednio wypalonych) prac.
Temat – Rzeźba
Uczestnicy wybiorą postać (zwierzęcia) i zgłębią technikę tworzenia większych rzeźb ucząc się dostrzegać detale w takim wydaniu.
O prowadzącej
Pracownia Artystyczna Paula Solańska – urodzona w Zakopanem. W 2004 roku ukończyła Europejską Akademię Sztuk w Warszawie; projektowanie graficzne (w pracowni prof. Mieczysława Wasilewskiego) oraz aneksy z grafiki warsztatowej i ceramiki. Studia podyplomowe ukończyła na ASP w Krakowie (pedagogika).
Tworzy obrazy ceramiczne, rzeźby i ceramikę użytkową. Opracowała autorską technikę malowania szkliwami na gresowych kaflach; kilkakrotnie nagradzaną i wyróżnianą (min. w środowisku ZPAP oraz podczas ogólnopolskich konkursów ceramicznych). Współpracuje z Łódzkim domem aukcyjnym Rynek Sztuki. Od 2007 roku prowadzi warsztaty plastyczne dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych w zakopiańskiej pracowni. W swojej twórczości interesuje ją połączenie współczesności z archetypami, łączenie symboli. Prace artystki prezentowane są głównie w Polsce i Wielkiej Brytanii. Pracowała przy projektach unijnych związanych z osobami niepełnosprawnymi, tworzyła projekty plastyczne przy Liceum im. Kenara oraz POSA w Zakopanem. W działalności pedagogicznej zależy jej na tworzeniu twórczej i swobodnej przestrzeni do wyrażania się opartej na łączeniu różnych dziedzin w materii sztuki, podchodząc indywidualnie do każdego uczestnika.