Program warsztatów
Dzień 1: Wprowadzenie do dziennikarstwa
9:00-10:00: Startujemy z Redakcją – Integracja i Plan Warsztatów
10:00-11:15: Lepiej być influencerem czy dziennikarzem? Podobieństwa i różnice
11:15-11:30: Przerwa
11:30-13:00: Żarty się skończyły, czyli podstawy pisania artykułów (struktura artykułu, tworzenie nagłówków, wprowadzenia i zakończenia)
13:00-14:00: Szok i niedowierzanie, czyli potęga Tytułu w mediach tradycyjnych i mediach społecznościowych
Dzień 2: Sztuka zadawania pytań
9:00-11:00: Chcę zostać influencerem, czyli jak tworzyć ciekawe treści w internecie?
11:00-11:15: Przerwa
11:15-12:15: Sonda: jak oczarować widzów w telewizji i w social media?
12:15-14:00: Wywiad, czyli jak należy rozmawiać
Dzień 3: Praca przed kamerą i tworzenie contentu
9:00-11:00: Podstawy pracy przed kamerą. Co zrobić, by dobrze wypaść?
11:00-11:15: Przerwa
11:15-12:30 – Telefon jako narzędzie pracy. Jak nagrywać materiały?
12:30-14:00 – Na początku był chaos, czyli dlaczego dobry Temat do podstawa. Redakcyjna burza mózgów
Dzień 4: Dziennikarz-Influencer w działaniu
9:00-11:00: Praca w terenie, czyli reporter w akcji. Sonda.
11:00-11:15: Przerwa
11:15-14:00 – Analiza zebranych materiałów. Przegląd najlepszych wypowiedzi, selekcja materiału
Dzień 5: Praca dziennikarza i influencera poza kamerą
9:00-10:30: Montaż nie taki straszny, jak go malują. Jak w kilkadziesiąt minut zmontować zebrany materiał?
10:30-10:45: Przerwa
10:45-13:00 – Montaż materiałów
13:00-14:00 – Prezentacja materiałów. Podsumowanie warsztatów
Metody pracy:
Warsztaty praktyczne
Praca indywidualna i grupowa
Wykłady
Ćwiczenia kreatywne
Prezentacje i dyskusje
Korzyści z udziału:
Poznanie podstaw dziennikarstwa i pracy influencerskiej
Rozwój umiejętności pisania artykułów
Nauka pracy przed kamerą i tworzenia treści multimedialnych
Zdolność do przeprowadzania wywiadów i analizy mediów
Możliwość poznania profesjonalistów z branży i zdobycie praktycznych doświadczeń
Dodatkowe informacje:
Uczestnicy warsztatów, w miarę możliwości, są proszeni o wzięcie ze sobą telefonów komórkowych, które przydadzą się podczas wykonywania niektórych zajęć.
Zajęcia, które wpisują się w warsztaty influencerskie, oparte są na pracy dziennikarskiej. Ich celem jest udowodnienie, że influencer w social mediach może tworzyć ciekawe i wartościowe treści, które mogą zainteresować odbiorców w każdym wieku.
O prowadzącym
Klaudiusz Michalec – reporter Wirtualnej Polski i Telewizji WP. Prowadzący program „W Polskę na weekend”, „Kresy świata”, „Sprawdzamy”. Autor reportaży publicystycznych i popularnonaukowych. Swoją dziennikarską karierę rozpoczynał w Polsat News i Polsat News 2. Przez kilka lat współtworzył takie programy, jak „Tak czy nie”, „Prezydenci i premierzy”, „Brutalna prawda. Kamil Durczok ujawnia”, „Prawy do lewego” czy „Horyzont Zdarzeń”. Swoje artykuły publikował w portalu NaTemat.pl. Z wykształcenia jest polonistą. Od dawna fan literatury tzw. szkoły ukraińskiej. Miłośnik kultury ludowej. Jego pasją są podróże z dala od natłoku turystów.