W 2017 roku ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Jej spektakle dyplomowe to dyplom aktorski „Wiele hałasu o nic” w reżyserii Briana Michaelsa, gdzie zagrała rolę Beatrycze, oraz dyplom taneczny „Out cry” w reżyserii i choreografii Edana Gorlickiego.
W Teatrze Witkacy pracuje od kwietnia 2017 roku.
Role w Teatrze Witkacy
- Muśka – „Dom widzących ducha” w reżyserii Agaty Biziuk (2017).
- DI. –
RAZ – DWA – RAZ
Fernando Arrabal, reż. Andrzej St. Dziuk (2018) - Postać IV, Asystentka, May – „Beckett. Cięcie czasu”, Samuel Beckett, inscenizacja: Jacek Zięba-Jasiński (2018)
- Fela Nędzówna – „Z cyklu: Tatrzańskie. Część III: SPISKI – Hej!”, wg Wojciech Kuczok, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
- Generałowa – „Operetka”, wg Witolda Gombrowicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
- Instrumentalistka – „Rzeźnia”, wg Sławomira Mrożka, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
- „Akt Przerywany, czyli Teatr Nie(konsekwencji)”, na podstawie tekstów Tadeusza Różewicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2020)
- DI. – „DA CAPO AL FINE”, wg Fernando Arrabala, reż. Andrzej St. Dziuk (2021)
- „Chrobot czyli Na Przełęczach Bezsensu”, reż. Agnieszka Michalik-Jońska i Kamil Joński
- Ania – „Wiśniowy sad”, reż. Nikołaj Kolada (2021)
- „Hotel Utopia”, reż. Andrzej Bienias (2022)
- Złodziejaszek –
O!PERETKA
, reż. Andrzej St. Dziuk (2023) - „Traktat o łuskaniu fasoli”, reż. Emilia Nagórka (2023)
- „Labirynt Schulza”, reż. Grzegorz Bral (2024)
W trakcie studiów stworzyła kilka projektów i spektakli, z których bardziej znaczące to: „Uwaga Dramat” prezentowany m.in. podczas otwarcia Międzynarodowej Konferencji/Festiwalu Współczesnej Sztuki Tanecznej Ekotopie Kultury 2014 w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach oraz „Miasto ślepców”, za które otrzymała indywidualną nagrodę od prof. Jana Peszka na XXII Ogólnopolskim Otwartym Festiwalu Teatralnym ODEON w Andrychowie. Jako wykonawczyni brała udział m.in. w spektaklu Gliwickiego Teatru Muzycznego I have a dream w reżyserii Rogera Lybecka i Jana Astroma oraz parateatralnym projekcie Mistyfikantorium organizowanym przez Centrum Scenografii Polskiej w Katowicach (Oddział Muzeum Śląskiego) w ramach twórczych obchodów setnej rocznicy urodzin Tadeusza Kantora.
W roku akademickim 2016/2017 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne.
Przekazywanie swojej pasji i umiejętności innym (w szczególności dzieciom i młodzieży) zajmują ważne miejsce w jej działalności artystycznej. Jest instruktorem tańca oraz warsztatów teatralnych.
W roku 2018 otrzymała Nagrodę im. Andrzeja Nardellego za najlepszy debiut aktorski – teatralny za rolę DI. w spektaklu „Raz – dwa – raz” na postawie „Cmentarzyska samochodów” Fernando Arrabala w reżyserii Andrzeja St. Dziuka.
W roku 2021 w ramach Sceny Propozycji Aktorskich wraz z Kamilem Jońskim wyreżyserowała spektakl bazujący na tańcu współczesnym „Chrobot czyli Na Przełęczach Bezsensu”.
Wywiady/teksty...
Z Agnieszką Michalik rozmawia Agata Balcerowska-Całka; realizacja nagrania Maciej Wirmański