Treść główna

Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie w roku 1996, grając w przedstawieniach dyplomowych Jerzego Treli i Krystiana Lupy. Zagrał Gustawa w przedstawieniu „Dziady – 12 improwizacji” wg A. Mickiewicza reż. J. Grzegorzewski oraz Stawrogina w przedstawieniu „Biesy” wg F. Dostojewskiego reż. L. Flaszen. Obydwa spektakle wystawił Teatr Stary w Krakowie.

Role w Teatrze Witkacego

  • Walpurg – „Wariat i zakonnica” Witkacego (1996)
  • Przeor, Don Jaime – „Miguel Mańara” Oskara W. Miłosza (1996)
  • Tartuffe – „Tartuffe” wg „Świętoszka” Molièra (1997)
  • Donalbain – „Tragedia szkocka” wg „Makbeta” Shakespeare’a (1998)
  • Ewaryst, Agenor – „Seans” Schaeffera (1998)
  • Daniel Iwanycz Charms – „Pif! Paf! Puf!”(1998)
  • Asasello, Riuchin – „Mistrz i Małgorzata” Michała Bułhakowa (1999)
  • Papla – „Sanduk Ad-Dunia” (1999)
  • Wojciech Wałpor – „Kurka wodna” Witkacego (1999)
  • Hrabia – „Arsenał zjaw” wg L. Pirandella (2000)
  • Narrator – „Czarodziejska góra” T. Manna (2001)
  • Chmara – „Mazepa” (2001)
  • Jean Tarrou – „Dżuma” (2003)
  • Antonio – „Szach mat” (2004)
  • Gospodarz – „Tangen” (2005)
  • Tadeusz – „Śnieg” (2006)
  • Padoval – „Dzień Dobry Państwu – Witkacy” (2006)
  • Młody – „Czarny punkt” (2006)
  • Apostoł, Wskrzeszony – „Barabasz” (2008)
  • Admirał Nogi, Amanullah, Koguciński II, Młody Poeta, Młody Żyd, Spiker Radiowy, Wsuń (aktor japoński) „Antoni S., czyli Wieża Babel” (2008)
  • Rufino, Gines – w spektaklu „Na Niby – Naprawdę” Lope de Vegi w reż. A.Dziuka (2012)
  • Holmes – „Przezroczyste zero” Alfonso Vallejo w reż. Krzysztofa Najbora (2013)
  • Ktoś – „Wizyta nie w porę” Copi – Raul Damonte Botana (2014)
  • Profesor Mikulini (Ojciec 2) – „Metafizyka dwugłowego cielęcia”, St. I. Witkiewicz (2015)
  • Piotr – „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie”, Petr Zelenka (2015)
  • Hrabia Hufnagiel – „Operetka” W.Gombrowicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2017)
  • Isus – „Dom widzących ducha” S. Gołosowker, reż. Agata Biziuk (2017)
  • JA (część I) – „Z cyklu: Tatrzańskie. Część III: SPISKI – Hej!”, wg Wojciech Kuczok, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Bezimienny – „The Underground Man”, wg „Notatek z podziemia” F. Dostojewskiego, reż. Andrzej St. Dziuk (2020)
  • Firs – „Wiśniowy sad”, reż. Nikołaj Kolada (2021)
  • „Traktat o łuskaniu fasoli”, reż. Emilia Nagórka (2023)
  • „Labirynt Schulza”, reż. Grzegorz Bral (2024)

Gra w spektaklach: AppendixNa przełęczyCzłapówki – ZakopaneTUUM ESTHalny (Niebezpieczne Sny)Hello Da-DaBubuja

Wydał Niepłytką płytkę z własnymi tekstami i muzyką (2015).

Został wyróżniony za role w przedstawieniach Barabasz i Człapówki – Zakopane przez Jury IV Ogólnopolskiego Konkursu na Teatralną Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej 2009.

Wyreżyserował koncert „Wyzwolone sny – czyli Rzecz o Nie-pospolitej” z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości oraz spektakle „Hotel Utopia” i „STACHURA – się powie o tym wolniutko, a Ty tylko słuchaj”, w którym występuje również jako muzyk.

Wywiady/teksty...

Z Andrzejem Bieniasem rozmawia Agata Balcerowska-Całka; realizacja nagrania Maciej Wirmański

Narzędzia dodatkowe

Dostępność YouTube Instagram TripAdvisor
Odwróć kolory
Zmień rozmiar czcionki
Powrót na górę strony