Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie w roku 1996, grając w przedstawieniach dyplomowych Jerzego Treli i Krystiana Lupy. Zagrał Gustawa w przedstawieniu „Dziady – 12 improwizacji” wg A. Mickiewicza reż. J. Grzegorzewski oraz Stawrogina w przedstawieniu „Biesy” wg F. Dostojewskiego reż. L. Flaszen. Obydwa spektakle wystawił Teatr Stary w Krakowie.
Role w Teatrze Witkacego
- Walpurg – „Wariat i zakonnica” Witkacego (1996)
- Przeor, Don Jaime – „Miguel Mańara” Oskara W. Miłosza (1996)
- Tartuffe – „Tartuffe” wg „Świętoszka” Molièra (1997)
- Donalbain – „Tragedia szkocka” wg „Makbeta” Shakespeare’a (1998)
- Ewaryst, Agenor – „Seans” Schaeffera (1998)
- Daniel Iwanycz Charms – „Pif! Paf! Puf!”(1998)
- Asasello, Riuchin – „Mistrz i Małgorzata” Michała Bułhakowa (1999)
- Papla – „Sanduk Ad-Dunia” (1999)
- Wojciech Wałpor – „Kurka wodna” Witkacego (1999)
- Hrabia – „Arsenał zjaw” wg L. Pirandella (2000)
- Narrator – „Czarodziejska góra” T. Manna (2001)
- Chmara – „Mazepa” (2001)
- Jean Tarrou – „Dżuma” (2003)
- Antonio – „Szach mat” (2004)
- Gospodarz – „Tangen” (2005)
- Tadeusz – „Śnieg” (2006)
- Padoval – „Dzień Dobry Państwu – Witkacy” (2006)
- Młody – „Czarny punkt” (2006)
- Apostoł, Wskrzeszony – „Barabasz” (2008)
- Admirał Nogi, Amanullah, Koguciński II, Młody Poeta, Młody Żyd, Spiker Radiowy, Wsuń (aktor japoński) „Antoni S., czyli Wieża Babel” (2008)
- Rufino, Gines – w spektaklu „Na Niby – Naprawdę” Lope de Vegi w reż. A.Dziuka (2012)
- Holmes – „Przezroczyste zero” Alfonso Vallejo w reż. Krzysztofa Najbora (2013)
- Ktoś – „Wizyta nie w porę” Copi – Raul Damonte Botana (2014)
- Profesor Mikulini (Ojciec 2) – „Metafizyka dwugłowego cielęcia”, St. I. Witkiewicz (2015)
- Piotr – „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie”, Petr Zelenka (2015)
- Hrabia Hufnagiel – „Operetka” W.Gombrowicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2017)
- Isus – „Dom widzących ducha” S. Gołosowker, reż. Agata Biziuk (2017)
- JA (część I) – „Z cyklu: Tatrzańskie. Część III: SPISKI – Hej!”, wg Wojciech Kuczok, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
- Bezimienny – „The Underground Man”, wg „Notatek z podziemia” F. Dostojewskiego, reż. Andrzej St. Dziuk (2020)
- Firs – „Wiśniowy sad”, reż. Nikołaj Kolada (2021)
- „Traktat o łuskaniu fasoli”, reż. Emilia Nagórka (2023)
- „Labirynt Schulza”, reż. Grzegorz Bral (2024)
Gra w spektaklach: Appendix
, Na przełęczy
, Człapówki – Zakopane
, TUUM EST
, Halny (Niebezpieczne Sny)
, Hello Da-Da
, Bubuja
Wydał Niepłytką płytkę
z własnymi tekstami i muzyką (2015).
Został wyróżniony za role w przedstawieniach Barabasz
i Człapówki – Zakopane
przez Jury IV Ogólnopolskiego Konkursu na Teatralną Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej 2009.
Wyreżyserował koncert „Wyzwolone sny – czyli Rzecz o Nie-pospolitej” z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości oraz spektakle „Hotel Utopia” i „STACHURA – się powie o tym wolniutko, a Ty tylko słuchaj”, w którym występuje również jako muzyk.
Wywiady/teksty...
Z Andrzejem Bieniasem rozmawia Agata Balcerowska-Całka; realizacja nagrania Maciej Wirmański