Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie w roku 1998, grając Kapitana i Fabiana w Wieczorze Trzech Króli
W. Shakespeare’a w reżyserii A. Polony, Jegora Timofiejewicza w Samobójcy
N. Erdmana w reżyserii J. Treli oraz Ratcliffa w Ryszardzie III
W. Shakespeare’a – spektaklu dyplomowym Macieja Fugasa granym w Łaźni
. Po szkole zatrudniony w Teatrze Witkacego.
Role w Teatrze Witkacego
- Damis –
Tartuffe
wgŚwiętoszka
Moliera (1997) - Fleance, Malcolm –
Tragedia Szkocka
wgMakbeta
Shakespeare’a (1998) - Mateusz Lewita –
Mistrz i Małgorzata
Michała Bułhakowa (1999) - Cherea –
Caligula
(1999) - Izaak Widmower –
Kurka wodna
Witkacego (1999) - Karzeł Kwa-Kwa –
Arsenał zjaw
wg L. Pirandella (2000) - Naphta –
Czarodziejska góra
T. Manna (2001) - Mazepa –
Mazepa
J. Słowackiego (2001) Na przełęczy
Stanisław Witkiewicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2002)- Cottard –
Dżuma
A. Camusa (2003) - Millet –
Pomroczność jasna
(2003) Witkacy – Appendix
St. I. Witkiewicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2004)Panopticum
Julian Tuwim (2004)- Lichwiarz –
Tangen
(2005) - Cynga –
Dzień Dobry Państwu – Witkacy
(2006) - Policjant –
Czarny punkt
(2006) - Ajgeus –
Medea
(2007) - Dziadek, Krytyk II, Uczeń IV, Stary Żyd, Potakiewicz, Koguciński I, Krzykacz –
Antoni S., czyli Wieża Babel
(2008) - Kapitan Metaferejn, Prezydent Archilides –
Themerson – Wyrzutek
(2008) Człapówki – Zakopane
Andrzej Strug (2008)- Dioklecjan – w spektaklu
Na Niby – Naprawdę
Lope de Vegi w reż. A.Dziuka (2012) Tuum Est Albowiem życie jest
Inspiracja – twórczość St. I. Witkiewicza, poematy T. S. Eliota, Andrzej St. Dziuk (2012)Z cyklu: Żywioły – Halny (Niebezpieczne sny)
reż. Andrzej St. Dziuk (2013)- Pomocnik –
Przezroczyste zero
, Alfonso Vallejow reż. Krzysztofa Najbora (2013) - Hubert –
Wizyta nie w porę
, Copi Raul Damonte Botana w reż. Bartłomieja Wyszomirskiego (2014) - Rivers (Mamona) –
Metafizyka dwugłowego cielęcia
, St. I. Witkiewicz w reż. A.Dziuka (2015) Hello Da-Da
reż. Andrzej St. Dziuk (2015)Demonizm Zakopiański (variétés)
St. I. Witkiewicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2016)- Oram – „Dom widzących ducha” S. Gołosowker, reż. Agata Biziuk (2017)
- Profesor – „Operetka” w.Gombrowicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2017)
- MI. –
RAZ – DWA – RAZ
wg Fernando Arrabala, reż. Andrzej St. Dziuk (2018) - Mężczyzna – „TAKIE MAŁE NIC” reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
- Skrzypek – „Rzeźnia”, wg Sławomira Mrożka, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
- „Akt Przerywany, czyli Teatr Nie(konsekwencji)”, na podstawie tekstów Tadeusza Różewicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2020)
- MI. – „DA CAPO AL FINE”, wg Fernando Arrabala, reż. Andrzej St. Dziuk (2021)
- Simeonow Piszczyk – „Wiśniowy sad”, reż. Nikołaj Kolada (2021)
- „Hotel Utopia”, reż. Andrzej Bienias (2022)
- „Traktat o łuskaniu fasoli”, reż. Emilia Nagórka (2023)
- „Labirynt Schulza”, reż. Grzegorz Bral (2024)
Grał w spektaklach: C’est la vie!
, Bal w Operze
, Kołatka
, Don Kichot Uleczony
.
Współtworzył spektakl Kabaret Horyzontalny
.
Krzysztof Wnuk uzyskał wyróżnienie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rolę Narratora w spektaklu Dementia Praecox Zakopianiensis
w ramach II edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej.
Wyreżyserował w ramach Sceny Prezentacji Aktorskich przedstawienia Pieśń nad pieśniami
Wiesława Dymnego (2011) oraz spektakl Psokot
Łukasza Krzemińskiego (2016).
Wywiady/teksty...
Z Krzysztofem Wnukiem rozmawia Agata Balcerowska-Całka; realizacja nagrania Maciej Wirmański