Treść główna

string(10) "wydarzenia"

Plakat wystawy pt. „Składanie osobowości. Witkacy”, utrzymany w nowoczesnej estetyce, z dominującym kolorem czerwono-pomarańczowym. W centrum znajduje się duży, geometryczny kolaż złożony z fragmentów czarno-białych zdjęć ludzkich twarzy – oczu, ust, nosa – ułożonych w formie litery „Z”. Obrazy są pocięte i przemieszane, symbolizując koncept składania tożsamości. Dane wystawy: Tytuł: Składanie osobowości. Witkacy Kurator: Zofia Radwańska Miejsce: Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem, Galeria Sztuki w Willi Oksza Adres: hr. Wł. Zamoyskiego 25, 34-500 Zakopane Termin: 28 czerwca – 30 października 2025 Opis: Wystawa realizowana w ramach obchodów 140-lecia urodzin Stanisława Ignacego Witkiewicza Na dole plakatu znajdują się logotypy partnerów i organizatorów wydarzenia, w tym: Gazeta Wyborcza, TVP Kultura, Muzeum Tatrzańskie, Instytut Witkacego, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Województwo Małopolskie, Patronat Honorowy Burmistrza Miasta Zakopane, Ściana Tatr.

SKŁADANIE OSOBOWOŚCI. WITKACY – kuratorskie oprowadzanie po wystawie

Prowadzi - Zofia Radwańska
12:00
Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem – Galeria Sztuki w Willi Oksza ul. Zamoyskiego 25

AN ON BAST – koncert

20:30
Scena A. Bazakbala - Kawiarnia Witkacy
Czarno-biały plakat przedstawia surrealistyczną kompozycję twarzy mężczyzny, z której wybuchają abstrakcyjne i symboliczne elementy. Górna część głowy eksploduje w kolaż intensywnych obrazów: fragmenty szkieletu, wykrzywione twarze, dłoń, oko, węże, muszle, postacie i struktury architektoniczne. Twarz mężczyzny jest poważna i skupiona, jednak z górnej części wyłania się krzyk, chaos i ekspresja cierpienia. Całość na czarnym tle tworzy mocne, psychodeliczne wrażenie – symbolizujące wewnętrzne rozdarcie, szaleństwo i kryzys tożsamości.

St. I. Witkiewicz i sztuczna inteligencja – TAK ZWANA LUDZKOŚĆ W OBŁĘDZIE – Teatr im. Juliusza Słowackiego

reż. Krzysztof Garbaczewski
19:15
Scena Witkacego
Na scenie teatralnej dwoje aktorów w eleganckich, czarnych strojach występuje w stylizowanej przestrzeni przypominającej szklarnię lub oranżerię. Kobieta siedzi na żółtym krześle, z zainteresowaniem spoglądając na mężczyznę, który stoi obok i gestykuluje podczas mówienia. Wokół nich znajdują się zielone rośliny, gałęzie i mech, a w tle – czerwona kurtyna i metalowe gongi. Scena oświetlona jest nastrojowym, teatralnym światłem.

SPRAWOZDANIE DLA AKADEMII – Teatr KTO (Kraków)

reż. Maciej Gorczyński
19:15
Witkacy Atelier
Czarno-białe zdjęcie przedstawia grupę śpiewających aktorów na scenie teatralnej. W centralnym punkcie znajdują się trzy kobiety w ciemnych, teatralnych kostiumach z otwartymi ustami, jakby w trakcie wykonywania chóralnej partii. W tle widać więcej postaci – zarówno kobiety, jak i mężczyzn – ubranych w kapelusze i płaszcze, tworzących zwartą, ekspresyjną grupę. Cała scena jest dramatycznie oświetlona – twarze wyłaniają się z ciemności, a cienie potęgują nastrój powagi i emocji.

BAL – Teatr KTO (Kraków)

reż. Jerzy Zoń
19:15
Plac przed Teatrem Witkacy

ROZMOWY ISTOTNE

21:30
Scena Witkacego
Scena teatralna w intensywnym, dramatycznym oświetleniu. W centrum kompozycji aktor w białej koszuli i z długą, czarną peruką stoi na podeście z metalowych prętów, wbudowanym wokół muszli klozetowej. Za nim monumentalna figura przypominająca tron – złocista, bogato zdobiona szata, z którego wyłania się symboliczna postać z koroną i twarzą pokrytą maską. Po lewej stronie stoi postać w skórzanej zbroi i masce przypominającej kaganiec. Po prawej – mężczyzna w mundurze stylizowanym na wojskowy, z białym płaszczem narzuconym na ramiona. Całość tworzy surrealistyczny, groteskowy obraz o silnym ładunku symbolicznym i politycznym.

St. I. Witkiewicz – WAHAZAR – Teatr im. St. I. Witkiewicza (Zakopane)

reż. Andrzej St. Dziuk
19:15
Scena Witkacego
Budynek teatru im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem. Na bocznej ścianie widoczny jest duży mural przedstawiający portret mężczyzny o przenikliwym spojrzeniu, wykonany w odcieniach czerni i bieli z dodatkiem złotych linii. W prawym dolnym rogu muralu znajduje się okrągłe logo teatru z napisem „teatr im. St. I. Witkiewicza Zakopane”. Przed budynkiem rosną drzewa i krzewy, w tym świerk zasłaniający częściowo mural. Na niebie widać chmury.

SPACER Z WITKACYM

Prowadzi - Dorota Ryst
12:00
Spotykamy się na Scenie Witkacego

ROZMOWY ISTOTNE

20:15
Witkacy Atelier
Scena teatralna lub cyfrowa instalacja artystyczna przedstawiająca mroczną, industrialną wizję z elementami przerażającej symboliki. Na pierwszym planie stos nagich, pozbawionych życia ciał manekinów ułożonych jedno na drugim. Pośrodku kadru biegnie tor z przenośnikiem taśmowym, prowadzącym w stronę ognia buchającego z metalowej konstrukcji przypominającej piec lub przemysłowe palenisko. Po drodze znajdują się surrealistyczne maszyny i kadry z wizerunkami nagich kobiet uwięzionych w zamkniętych, przeźroczystych ramach. Po prawej stronie widać mechaniczną postać z kolcami oraz klęczącego człowieka, jakby kontrolującego sytuację. Całość utrzymana w ostrym, dramatycznym oświetleniu – kontrast pomiędzy ciemnością a ogniem potęguje nastrój przemocy i dehumanizacji.

OSTATNIA FUGA – SPEKTAKL MECHANICZNY – W hołdzie Goi i Bachowi

Twórca - Dariusz Gorczyca
19:15
Scena Witkacego
Dwóch muzyków występuje na scenie. Po lewej stronie mężczyzna z długimi blond włosami gra na gitarze akustycznej, siedząc na stołku. Po prawej stronie drugi mężczyzna, również z długimi włosami, gra na drewnianym flecie, stojąc przed mikrofonem. W tle widoczna jest duża projekcja wideo lub obrazu. Scena oświetlona jest ciepłym światłem, a przed muzykami znajdują się monitory odsłuchowe.

UWOLNIONE DŹWIĘKI – koncert

Maciej Rychły, Mateusz Rychły
21:15
Witkacy Atelier
Czarno-biały plakat promujący monodram. Po lewej stronie starszy mężczyzna w okularach, kapeluszu i swetrze patrzy poważnie w stronę widza. Po prawej stronie znajduje się tekst: „Michał Breitenwald w monodramie WITKACY 1939 o zaniku uczuć metafizycznych” na podstawie tekstów S.I. Witkiewicza Współpraca: Paweł Bitka Zapendowski Tło plakatu jest białe, a napisy mają różne rozmiary i kolory, przy czym tytuł „WITKACY 1939” jest wyróżniony fioletowym prostokątem i ukośnym ułożeniem.

WITKACY 1939 – O ZANIKU UCZUĆ METAFIZYCZNYCH

reżyseria i wykonanie - Michał Breitenwald
21:30
Foyer - Witkacy Atelier
Scena teatralna spowita dymem i nastrojowym oświetleniem. W centrum siedzi kobieta owinięta w czarne szaty, z poważnym wyrazem twarzy i misterną, metalową konstrukcją przypominającą koronę na głowie. Otacza ją grupa performerów – po lewej stronie stoją kobiety w czerwonych, postrzępionych sukniach, boso; po prawej stronie mężczyźni ubrani na czarno, również boso. Ich postawy sugerują napięcie, skupienie lub konfrontację. Atmosfera przedstawienia jest mroczna, symboliczna i pełna dramaturgii.

ELEUSIS (Misterium)

reż. Grzegorz Bral
19:15
Scena Witkacego
Scena teatralna spowita dymem i nastrojowym oświetleniem. W centrum siedzi kobieta owinięta w czarne szaty, z poważnym wyrazem twarzy i misterną, metalową konstrukcją przypominającą koronę na głowie. Otacza ją grupa performerów – po lewej stronie stoją kobiety w czerwonych, postrzępionych sukniach, boso; po prawej stronie mężczyźni ubrani na czarno, również boso. Ich postawy sugerują napięcie, skupienie lub konfrontację. Atmosfera przedstawienia jest mroczna, symboliczna i pełna dramaturgii.

ELEUSIS (Misterium)

reż. Grzegorz Bral
19:15
Scena Witkacego
Grupa muzyków jazzowych występuje na scenie w klubie muzycznym. Po lewej stronie mężczyzna w kapeluszu i czarnym płaszczu gra na flecie poprzecznym. Obok niego widoczny jest klawiszowiec grający na czerwonym instrumencie. Na pierwszym planie po prawej stronie trębacz gra na trąbce, a w tle znajduje się kontrabasista oraz perkusista za zestawem perkusyjnym. Scena jest nastrojowo oświetlona, a atmosfera sugeruje kameralny koncert jazzowy.

Krzysztof Popek Flute Adventure – Witkacy Project – koncert

21:15
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy
Dwoje performerów na scenie, częściowo nadzy, splątani ze sobą w intensywnym fizycznym kontakcie. Jeden z nich, z widocznymi tatuażami na ramionach, opiera się na rękach w pozycji przypominającej pompki, mając na głowie czarną, futurystyczną aparaturę przypominającą hełm z mechanicznym ramieniem zakończonym organiczną strukturą. Scena jest ciemna, a światło skupia się na ich ciałach, podkreślając napięcie mięśni i ekspresję ruchu. Atmosfera jest surowa, intensywna i pełna niepokoju, przywodząca na myśl eksperyment artystyczny na styku ciała, technologii i biologii.

EINGEWEIDE – Trzewia (Niemcy)

koncept - MARCO DONNARUMMA
19:15
Witkacy Atelier
Panorama górska przedstawiająca strome, skaliste szczyty częściowo spowite delikatnymi pasmami chmur. W dolnej części zdjęcia widać gęsty, zielony las z drzewami iglastymi i liściastymi. Na pierwszym planie krzewy i niska roślinność. Niebo jest pogodne i błękitne, z pojedynczymi obłokami.

SPOJRZELIŚMY KU TATROM

Przewodnik - Maciej Krupa
09:00
Spotykamy się na Placu przed Sceną Witkacego, ul.Szymony
Dwóch mężczyzn w białych koszulach, czarnych krawatach, czapkach z daszkiem i okularach ochronnych pozuje w dynamicznych, teatralnych pozach na czarnym tle. Jeden z nich trzyma klawiaturę komputerową jak broń, a drugi wyciąga rękę do przodu, jakby rzucał czymś niewidzialnym – z jego dłoni zwisa komputerowa mysz. Stylizacja i pozy przypominają scenę akcji z filmu lub gry komputerowej.

MIAZGA – H.ART COMPANY (Polska)

Reżyseria, choreografia, performance: Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk
20:30
Witkacy Atelier
Dwoje performerów ubranych na czarno występuje na ciemnym tle. Oboje noszą ekspresyjne, nierealistyczne maski przypominające zdeformowane twarze z surowej masy, co nadaje scenie mroczny i surrealistyczny charakter. Osoba po lewej gra na akordeonie i ma niebieską chustkę oraz duży kolczyk w kształcie pacyfki. Osoba po prawej trzyma dużą tubę. Światło wydobywa jedynie fragmenty ich postaci, reszta pozostaje w cieniu.

KRIPLŠTREKA – OKALECZONY – Divadlo Líšeň (Czechy)

reż. Pavla Dombrovská (przy udziale Luděka Vémoli)
19:15
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy

WITKACY/AI – FIRMA PORTRETOWA

21:00
Foyer - Scena Witkacego
Dwójka aktorów podczas teatralnej sceny – starsza kobieta w ciemnym kostiumie i turbanie na głowie siedzi przy stole, patrzy z troską na siedzącego obok mężczyznę w czarnym stroju i czapce. Jej ręka spoczywa na jego ramieniu. Scena jest oświetlona teatralnym, niebiesko-fioletowym światłem, a tło pozostaje ciemne, co podkreśla dramatyzm momentu.

St. I. Witkiewicz – MATKA – Teatr Polonia (Warszawa)

reż. Waldemar Zawodziński
18:15
Scena Witkacego

WARSZTATY TEATRALNE dla dzieci od 5. roku życia

Prowadzenie - Adam Walny
18:00
Witkacy Atelier

WARSZTATY TEATRALNE dla dzieci od 5. roku życia

Prowadzenie - Adam Walny
11:00
Witkacy Atelier
obraz Henryka Cześnika

MALARSTWO – Henryk Cześnik – wystawa

Galeria Teatru - Scena Witkacego
Na scenie czterech muzyków. Z przodu na środku za mikrofonem stoi mężczyzna w białej bluzie i czarnych spodniach z czarną gitarą. W tyle po lewej mężczyzna w czarnej bluzie, spodniach i czapce i czerwoną gitarą, Po środku mężczyzna w białej bluzce i czarnej rozpiętej koszuli siedzi za perkusją. Po prawej mężczyzna w czarnej bluzie i czerwonych spodniach zwrócony profilem do obiektywu gra na gitarze.

PLASTIC BAG – KONC-ERT

22:15
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy

Teatr im. St. I. Witkiewicza – PERFORMANS

reż. Andrzej St. Dziuk
20:15
Witkacy Atelier
Postać na szczudłach trzyma w ręku okrąg płonący. W tle widać czerwony autobus.

Teatr Biuro Podróży – SILENCE – CISZA W TROI

reż. Paweł Szkotak
21:15
Plac przed Teatrem Witkacy
Portret mężczyzny w średnim wieku. Włosy rozpuszczone za ucho, niebieska koszula.

Rozmowy Istotne – PROF. RYSZARD KOZIOŁEK

20:15
Scena Witkacego

Teatr im. St. I. Witkiewicza – CHIMERYCZNY LOKATOR

reż. Andrzej St. Dziuk
18:15
Scena Witkacego
Na czarnym tle widać 3 postaci, od lewej: kobieta w niebieskich kolarkach, beżowej koszulce i czerwonym kaszkiecie. Po prawej osoba w ciemnym body i z gołymi nogami trzyma na rękach drugą osobę ułożoną horyzontalnie z wyciągniętymi do tyłu rękami, jest ubrana w zielone dresowe spodnie i białą bluzę.

Teatr Komuna Warszawa – GLORY GAME

choreografia - Dominik Więcek
21:45
Witkacy Atelier
Czarno biały portret mężczyzny. Ubrany na czarno mężczyzna w średnim wieku z ciemnymi lokami opiera twarz na dłoni i patrzy w obiektyw.

Rozmowy Istotne – PROF. JACEK PROKOPSKI

20:30
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy
Na pierwszym planie przy barierkach, oświetleni na czerwono ludzie w płaszczach, niektóry mają maski, wyciągają ręce w stronę obiektywu. Za nimi oświetlony na niebiesko duży budynek.

Teatr KTO – ŚLEPCY

reż. Jerzy Zoń
19:15
Plac przed Teatrem Witkacy

Rozmowy Istotne – AGATA BIZIUK | JACEK HOŁUB

21:15
Scena Witkacego
Z przodu po lewej dwóch mężczyzn ubranych na szaro zwróconych w swoim kierunku. Za nimi w tle duża szklarnia na której wyświetlone jest zdjęcie twarzy kobiety w średnim wieku z krótko obciętymi włosami.

Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi – BEZE MNIE JESTEŚ NIKIM

reż. Agata Biziuk
19:30
Scena Witkacego
Scena ze spektaklu Clowns' Houses. Kobieta (lalka) z rozczochranymi włosami stoi z odkurzaczem w ręce. Znajduje się w kuchni - po prawej stornie widać lodówkę, zlew pełen garów i kuchenkę. Koło lodówki leży mężczyzna. Po lewej deska do prasownia.

Merlin Puppet Theatre – CLOWNS’ HOUSES

18:15
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy
Mężczyzna (lalka) z rozmazaną w ruchu głową siedzi w ciemnym mieszkaniu przed telewizorem.

Merlin Puppet Theatre – CLOWNS’ HOUSES

21:15
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy
Czarno-białe. Starszy mężczyzna ustawiony profilem do obiektywu. Widoczny od torsu w górę, ubrany w jasną kurtkę, ciemną czapkę i okulary przeciwsłoneczne.

Rozmowy Istotne – PROF. MICHAŁ KLINGER

19:30
Witkacy Atelier
Na środku ciemna postać mężczyzny w habicie oświetlona reflektorami od tyłu. W ręce trzyma sznur.

Teatr Logos – L. Kołakowski ROZMOWY Z DIABŁEM. WIELKIE KAZANIE KSIĘDZA BERNARDA

reż. Krzysztof Jasiński
18:15
Witkacy Atelier

KRZYSZTOF POPEK FLUTE ADVENTURE – koncert

21:15
Scena A. Bazakbala
Starszy mężczyzna w jasnej marynarce i krawacie siedzi z rękoma na stole na tle książek.

Rozmowy Istotne – PROF. JANUSZ DEGLER – Obecność Witkacego

20:15
Scena Witkacego

Teatr im. St. I. Witkiewicza – O!PERETKA

reż. Andrzej Dziuk
18:15
Scena Witkacego

Walny Teatr – DZIADEK

reż. Adam Walny
10:00
Witkacy Atelier
Wodospady Zimnej Wody w Tatrach Słowackich. Wodospad wśród skał.

SPOJRZELIŚMY KU TATROM

Przewodnik: Maciej Krupa
09:00
Początek - Scena Witkacego

AKT PRZERYWANY czyli TEATR Nie(konsekwencji) wg tekstów Tadeusza Różewicza

reż. Andrzej St. Dziuk
19:15
Scena Witkacego

Walny Teatr – PRZYGODY KROPLI WODY

reż. Adam Walny
17:00
Witkacy Atelier
Logo Zakopiańskich Prezentacji Artystycznych Pępek Świata - Biały napis na czarnym tle

Z ARCHIWUM TEATRU WITKACEGO – SPEKTAKLE

21:45
Scena A. Bazakbala, Kawiarnia Witkacy
Na szczycie szarej drewnianej drabiny stoi postać mężczyzny - ubrany w szare łachmany i płaszcz z długimi frędzlami wykonuje ekstatyczny ruch - ręce ma rozłożone po bokach - frędzle płaszcza są w ruchu. Po obu stronach wiszą dwa stare świecące się żyrandole. Po lewej w tle stare szare przedmioty- m.in. drabina, krzesło, wieszaki.

LABIRYNT SCHULZA

reż. Grzegorz Bral
19:15
Scena Witkacego

Spojrzeliśmy ku Tatrom

Narzędzia dodatkowe

Dostępność YouTube Instagram TripAdvisor
Odwróć kolory
Zmień rozmiar czcionki
Powrót na górę strony